رئیس جمهور غنی: سرمایه‌گذاری روی بندهای آب را سرعت می‌بخشیم

© AP Photo / Rahmat Gul, Fileرئیس جمهور غنی: سرمایه‌گذاری روی بندهای آب را سرعت می‌بخشیم
رئیس جمهور غنی: سرمایه‌گذاری روی بندهای آب را سرعت می‌بخشیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی گفته است که حکومت جهت بهره برداری از منابع آبی کشور، اساسات قانونی ایجاد خواهد نمود و به سرمایه گذاری روی زیربناهای آبیاری و بندهای آبی را نیز سرعت خواهد بخشید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، پس از سدسازی‌های دولت افغانستان برای کنترول آب‌های کشور، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفته بود که ایجاد این‌گونه سدها بدون کدام مطالعه‌ای همه جانبه غیر قابل قبول است. گفته‌هایی که با واکنش تند شماری زیادی از شهروندان افغانستان و نیز اعضای شورای ملی کشور روبرو شد.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان گفته‌های آقای روحانی را مداخله‌جویانه و بی‌مورد خوانده، تاکید کردند که ایران به عنوان یک کشور همسایه نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
در همین حال حال محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور در نشست مشترک بورد نظارت و انسجام افغانستان و کشورهای تمویل کننده که امروز (یکشنبه) در کابل برگزار شد گفت: "حکومت افغانستان اساسات قانونی را به خاطر بهر ه‌برداری از منابع آبی ایجاد خواهد کرد و سرمایه گذاری روی منابع آبیاری و بندهای آبی را نیز سرعت خواهد داد".
وی تصریح نمود: "آب، یکی دیگر از منابع عمده افغانستان می‌باشد، حکومت اساسات قانونی را به خاطر بهره‌برداری از این منبع ایجاد خواهد نمود. ما روی زیربناهای آبیاری و بندهای آبی به خاطر افزایش مؤثریت زراعتی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و با تکمیل طرح تخنیکی، ما سرمایه‌گذاری در این سکتور را که کلید رشد و کاهش فقر است، سرعت خواهیم بخشید".
قابل یادآوریست که دولت افغانستان در نظر دارد تا برای مهار آب های کشور، ۲۲ بند را در سراسر کشور اعمار کند. دولت افغانستان بارها تاکید کرده است که مهار آب‌ها در داخل کشور براساس قوانین بین المللی خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала