عربستان سعودی باعث تضعیف خود و تقویت ایران میشود

© AFP 2023 / Mandel Nganعربستان سعودی باعث تضعیف خود و تقویت ایران میشود
عربستان سعودی باعث تضعیف خود و تقویت ایران میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه فارن‌پالیسی در مقاله ای نوشته است، سیاست‌های افراطی عربستان سعودی باعث تضعیف این کشور و تقویت ایران خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک ، نشریه فارن‌پالیسی در مقاله‌ای به تازگی نوشته است که سیاست‌های افراطی عربستان سعودی باعث تضعیف این کشور و تقویت ایران خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نویسنده این مقاله ، دونالد ترامپ به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به چشم رهبر در خاورمیانه می‌نگرد که او را در خیالاتش تصور می‌کرده است: دشمنی بی‌امان ولیعهد جوان با ایران و انتقادات سرسختانه‌اش از قطر با مواضع پرخاشگرانه ترامپ در قبال ایران همخوانی دارد.
اما، مطابق این یادداشت، ترامپ با پیگیری این سیاست‌ افراطی در قبال تهران ممکن است که تحفه ای استراتژیک به ایران هدیه کند، درست همانند کاری که «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با حمله به عراق و کنار زدن رئیس‌جمهور این کشور برای ایران انجام داد.
«هریسون» در ادامه این یادداشت می‌نویسد: «سعودی‌ها، اگر حمایت‌های ترامپ از سیاست‌های منطقه‌ایشان را بیش از حد مایه تسلی خاطرشان قرار بدهند، دچار خطای محاسباتی خواهند شد. صرفنظر از کارهایی که ایالات متحده انجام می‌دهد، افزایش انتقادات علیه ایران، و در همان حال هجمه به قطر که همانند عربستان عضو شورای همکاری خلیج "فارس" است، احتمالاً موضع عربستان سعودی و آنچه از نظم سیاسی فعلی جهان عرب باقی مانده است را تضعیف خواهد کرد.
در حالی که عربستان سعودی به دلیل روابط مبتنی بر امنیتش با آمریکا مزیت‌های نظامی بیشتر در برابر ایران دارد، اما بخش زیادی از قدرت سیاسی عربستان در منطقه از موقعیت قدرتمندش در میان جهان عرب ناشی می‌شود.
تحلیلگر "فارن‌پالیسی" تأکید کرده است: تشدید خصومت با ایران، احتمالاً این جنگ‌ها را طولانی‌تر کرده و خطر تضعیف بیشتر جهان عرب را در پی خواهد داشت و به همین دلیل، موقعیت عربستان در برابر ایران را تخریب خواهد کرد

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала