سفر وزیر امور خارجه امریکا به منظور حل و فصل بحران قطر به کویت

© AP Photo / Jon Gambrellسفر وزیر امور خارجه امریکا به منظور حل و فصل بحران قطر به کویت
سفر وزیر امور خارجه امریکا به منظور حل و فصل بحران قطر به کویت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا، دوشنبه آینده عازم کویت خواهد شد تا با مقام‌های این کشور درباره بحران به‌وجود آمده میان قطر و چهار کشور عربی، گفت‌وگو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویتر، وزارت خارجه آمریکا، پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، دوشنبه آینده، برای رایزنی درباره بحران قطر، عازم کویت خواهد شد.
خبر سفر وزیر خارجه آمریکا به کویت ساعاتی پس از صدور بیانیه مشترک چهار کشور عربی علیه قطر، اعلام شد. عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که با توجه به خودداری قطر از پذیرش شروط 13گانه، این خواسته‌ها پس گرفته می‌شود و این کشورها تصمیمات و اقدامات تازه سیاسی، اقتصادی و حقوقی علیه دوحه اتخاذ خواهند کرد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر می گویند، دولت قطر کوشیده است تا تلاش‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه بین کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس را خنثی کند و این بیانگر تداوم تلاش‌های دوحه برای تخریب واز بین بردن امنیت و ثبات در منطقه است.
واشنگتن پیش از این نگرانی خود درقبال بحران قطر را اعلام کرده بود. «هیدر نوئرت» سخنگوی این وزارتخانه، عصر پنجشنبه گفت که کشورش از اختلافات میان قطر و کشورهای تحریم‌کننده آن «بسیار نگران است».
نوئرت در کنفرانس روزانه خود گفت: «نگرانی ما به شکل فزاینده‌ای ظاهر می‌شود؛ زیرا وارد یک مرحله بن‌بست می‌شود که ممکن است برای چند هفته و چه‌بسا چند ماه ادامه داشته باشد و ممکن است این تنش را افزایش دهد.»
وی خاطرنشان کرد که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا «به تماس‌های نزدیک با تمامی طرف‌ها» ادامه خواهد داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала