رسوایی اخلاقی بن نایف دلیل برکناری بدون مقاومتش بود

© REUTERS / Fayez Nureldine Saudi Crown Prince and Interior Minister Prince Mohammed bin Nayef bin Abdulaziz arrives to attend a graduation ceremony of members of Saudi Special Forces in the capital Riyadh, on May 19, 2015.
Saudi Crown Prince and Interior Minister Prince Mohammed bin Nayef bin Abdulaziz arrives to attend a graduation ceremony of members of Saudi Special Forces in the capital Riyadh, on May 19, 2015. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعال اینترنتی عربستانی معروف به مجتهد فاش کرد محمد بن نایف، پس از گرفتار شدن در یک توطئه رسوایی اخلاقی مجبور شد بدون مقاومت، کنار رفتن از قدرت به نفع محمد بن سلمان را بپذیرد.

به گزارش اسپوتنیک ، یک فعال مشهور اینترنتی که اخباری را از داخل خاندان آل سعود فاش می کند، تاکید کرد رسوایی برنامه ریزی شده اخلاقی، محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد سابق عربستان را به پذیرفتن کنار رفتن از قدرت، وادار کرد.
مجتهد نوشت: علت دیگری که محمد بن نایف را به کنار رفتن از قدرت بدون مقاومت وادار کرد، باج گیری اخلاقی از وی در یک توطئه برنامه ریزی شده توسط عوامل امارات به نفع محمد بن سلمان بود.
وی افزود: این باج گیری اخلاقی پس از آن صورت گرفت که محمد بن سلمان، محمد بن نایف را از بسیاری از اختیاراتش خلع و طرفدارانش را از وزارت کشور اخراج کرد. به نظر می رسد محمد بن نایف شخصا در برابر این باج گیری تسلیم نشد، اما برادر بزرگ او سعود بن نایف تحت تاثیر این باج گیری قرار گرفت و آن را عامل از بین رفتن وجهه فرزندان نایف دانست و محمد بن نایف را زیر فشار قرار داد تا کنار رفتن از قدرت را بپذیرد. البته سعود بن نایف هم در این باره انگیزه صادقانه ای نداشت، بلکه با این پیشنهاد جذاب روبرو شد که عبدالعزیز فرزندش به عنوان وزیر کشور و سپس ولیعهد معرفی شود.

مجتهد خاطر نشان کرد: محمد بن سلمان برای دادن ضمانت به سعود بن نایف درباره اینکه فرزند او را به عنوان ولیعهد معرفی خواهد کرد ساختار اساسی تعیین شاه و ولیعهد را تغییر داد تا شاه و ولیعهد از نواسه های دو فرزند متفاوت عبدالعزیز آل سعود انتخاب شوند. سعود بن نایف به این شیوه، به بهانه باج گیری اخلاقی و رسوایی محمد بن نایف او را کنار زد تا راه برای فرزندش هموار شود. زیرا او بزرگترین فرزند نایف بن عبدالعزیز است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала