آلمان: اکثر نمایندگان پارلمان افغانستان از قوانین بی خبر اند!

© AP Photo / Rahmat Gulآلمان: نمایندگان پارلمان افغانستان از قوانین بی خبر اند!
آلمان: نمایندگان پارلمان افغانستان از قوانین بی خبر اند! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پارلمان آلمان از حزب «سبز» این کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: مردم به پارلمان افغانستان اعتماد ندارند زیرا از ضعیف‌ترین نهادها در این کشور است حتی برخی از آنها قوانین کشورشان را نیز نمی‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسیا نیوز، توماس کونیگس نماینده پارلمان آلمان و از اعضای حزب سبز این کشور در یک برنامه تلویزیونی در مرد وضعیت کنونی افغانستان اعلام کرد که پارلمان افغانستان و شورای ولایتی در این کشور از ضعیف ترین نهادهای دولتی در افغانستان است.
این نماینده آلمانی که در اظهاراتش که در فضای مجازی نیز منتشر شده است از عملکرد نمایندگان افغان و عدم آگهی آنها از قوانین و وظایف‌شان در نمایندگی از مردم این کشور انتقاد کرده است.
وی اظهارداشت: اگر پارلمان افغانستان را با پارلمان سایر کشورها مقایسه کنیم شاهد تفاوت‌های بسیاری است.
کونیگس افزود: آلمان و سایر کشورهای غربی از ابتدای شکل‌گیری این حکومت به توانایی نهادهای دولتی و بویژه پارلمان شک داشته‌اند.
نماینده آلمانی با بیان اینکه نمایندگان افغان صلاحیت‌های قانونی خود را نمی‌دانند از پارلمان افغانستان به عنوان ضعیف‌ترین نهاد دولتی در افغانستان یاد کرد.
وی تاکید کرد: با وجود صلاحیت‌هایی که کشورهای غربی برای پارلمان در افغانستان در نظر گرفته بودند اما این نهاد صلاحیت‌های خود را در مقابله با ریاست جمهوری این کشور از دست داده و در مواجهه با رئیس‌جمهور افغانستان همواره بازنده است.
به گفته این نماینده آلمانی، پارلمان افغانستان جایگاه قانونی خود را درک نکرده و در صورت بروز هر مشکلی تنها به مخاطب قرار دادن رئیس جمهور اکتفا می‌کند و به حل مشکلات نمی‌پردازد.
کونیگس گفت: ما و سایر کشورهای غربی تلاش کرده‌ایم تا از طریق ارتباط و به اشتراک گذاشتن تجربیات خود ظرفیت پارلمان افغانستان را ارتقا دهیم اما در تحقق این امر شکست خورده‌ایم.
وی درباره شوراهای ولایتی نیز گفت: این شوراها از وضعیت مشابهی برخوردارند زیرا مردم به این شوراها نیز اعتمادی ندارند.
توماس کونیگس قبل از این به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در دوران ریاست جمهوری حامدکرزی در افغانستان نیز فعالیت کرده است.
حزب سبز در دوران تشکیل حکومت افغانستان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ میلادی تلاش کرد تا «ظاهرشاه» پادشاه سابق افغانستان را دوباره در راس قدرت در افغانستان قرار دهد.
گفته می‌شود این حزب سیاسی در افغانستان و بویژه در شمال افغانستان فعالیت دارد و با متنفذان قومی که با مخالفان مسلح دولت ارتباط دارند نیز تماس دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала