تروریستانی که ده ها بار نابود گردیدند

© AP Photo / Rahmat Gulتروریستانی که ده ها بار نابود گردیدند
تروریستانی که ده ها بار نابود گردیدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
البغدادی بار ها و بار ها کشته شد اما دوباره از بین مردگان برخاست . رسانه های جهانی بطور فعال ازین موضوع استفاده نمودند .

اسپوتنیک لیست پنج تن از اعضای سازمان های افراطی را که رسانه ها تقریبا همه روزه خبر کشته شدن شانرا نشر مینمود ، آماده نموده است.
1: ابوبکر البغدادی
مرگ البغدادی رهبر داعش بار ها گزارش داده شد ، اما بعدا معلوم شد که او زنده است. روشن است که در سال 2015 وی بطور جدی مجروح گردیده بود اما بعدا دوباره صحت یافت. او آخرین پیام خود را در اواخر نوامبر 2016 منتشر نمود. درین پیام او حامیان خود را به ادامه مبارزه دعوت مینمود.
در آغاز جون امسال تلویزیون دولتی سوریه از مرگ البغدادی خبر داد. در گزارش گفته شد که البغدادی امکان دارد که در اثر ضربات هوایی به قتل رسیده باشد.
بتاریخ 16 جون 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که رهبر داعش — البغدادی امکان دارد که در اثر ضربات هوایی نیرو های روسیه به قتل رسیده باشد.
بتاریخ 29 جون دستیار رهبر ایران — علی شیرازی در مصاحبه با آژانس ایرنا مرگ البغدادی را تایید نموده و همچنین در سایت تلویزیون دولتی ایران تصویر تایید مرگ البغدادی منتشر گردید.اصلیت این تصاویر در حال حاضر بررسی میگردد.
2: اسامه بن لادن
پس از حوادث 11 سپتمبر 2011 نام اسامه بن لادن در سراسر شناخته شد.او مدت طولانی پنهان شده بود. گزارشات از مرگ او بار ها در رسانه های مختلف منتشر گردید. بن لادن توسط نیرو های بحری آمریکایی در سال 2011 به قتل رسید.جسد او بصورت محرمانه از روی عرشه کشتی جنگی آمریکا در بحر پرتاب شد.
3: رهبر طالبان ملاعمر
درگذشت رهبر جنبش طالبان ملا محمد عمر بار اول در سال 2007 اعلام گردید ،اما طالبان بسرعت این خبر را رد نمودند. در جنوری 2010 دگروال امیر سلطان طرار افسر اطلاعاتی سابق پاکستان " مشهور به پدر خوانده طالبان " گفت که عمر زنده است و به خاطر صلح در افغانستان آماده بریدن روابطش با القاعده میباشد. در سال 2011 سازمان سیا اعلام کرد که ملا عمراز حمله قلبی به کمک عاملان سازمان اطلاعاتی پاکستان ، جان سالم بدر برد. 29 جولای 2015 رسانه های بریتانیا ، پاکستان و آمریکا از مرگ ملا عمر خبر دادند.در گزارشات گفته میشد که ملا عمر گویا دو سال پیش در اثر بیماری توبرکلوز درگذشته است.
4: شامیل بسایف
تروریست چچن شامیل بسایف در خاک روسیه یک سلسله حملات تروریستی را سازماندهی نموده بود. در سال 1991بسایف هواپیمای مسافر بری از ترکیه را ربود. مهاجمان تسلیم و به چیچنیا فرستاده شدند.
او همچنین شماری گروگانگیری ها در بیمارستان شهر بودینوف ، که در آن« 147 نفر به قتل رسید ، درسال 2002 در یک تئاتر در مسکو " 129قربانی "بمب گذاری در نزدیکی کاخ دولتی در گروزنی " 72 قربانی " سلسله بمب گذاری ها در مترو های مسکو در 2004 ، گروگانگیری در یک مکتب در بسلان در سال 2004 " 330 قربانی " را سازماندهی نموده بود.
گزارشات در مورد مرگ بسایف بار ها منتشر گردید. خبر مرگ او بار ها در سالهای 1995 ، 2000 و 2005 اعلام شد. به گزارش سازمان فدرالی امنیت روسیه ، بسایف در دهم جولای 2006 کشته شد.

5:مسعود رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق ایران
رجوی در سال 1991 یک جنگ پارتیزانی برای سرنگونی "رژیم آخوندی" و استقرار یک رژیم سوسیالیستی اسلامی در ایران را رهبری میکرد. در سال 1982 او از ایران فرار کرد و پس از سال 2003 هیچ خبری از او نشد. رسانه ها گاه گاهی اخبار تایید ناشده در مورد او را نشر مینمودند. در سال 2016 رسانه ها خبر مرگ او را ناشی از بیماری ایدس به نشر سپردند. این خبر نیز تا امروز تایید نگردید.
.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала