عدم بازگشت ناتو به انجام عملیات رزمی در افغاستان

© AFP 2023 / Paul J. Richardsعدم بازگشت ناتو به انجام عملیات رزمی در افغاستان
عدم بازگشت ناتو به انجام عملیات رزمی در افغاستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو قصد ندارد عملیات رزمی را در افغانستان آغاز کند، اما آموزش نظامی به نیروهای امنیتی افغان را در این کشور گسترش میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ سرمنشی عمومی سازمان ناتو گفت: ناتو قصد ندارد عملیات رزمی را در افغانستان آغاز کند، اما آموزش نظامی به نیروهای امنیتی افغان را در این کشور گسترش میدهد. وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ پلانی برای بازگشت به عملیات جنگی در افغانستان نداریم. به گفته وی، ناتو عملیات نظامی بزرگی را در افغانستان انجام داده است. این سازمان در سال 2015 مسئولیت تامین امنیت در افغانستان را به خود نیروهای افغان سپرد. به گفته سرمنشی عمومی سازمان ناتو، چالش های بسیاری در افغانستان وجود دارد، اما آموزش نیروهای امنیتی افغانستان که آنها مسئول تامین امنیت در این کشور هستند، یکی از مهم ترین دستاورد ناتو در افغانستان است.
وی اشاره کرد، این پیمان در حال بررسی افزایش احتمالی نیروهای غیر رزمی در افغانستان است و این موضوع در ماه می اعلام شد. به گفته وی، هدف افزایش نیرو در افغانستان اموزش نیروهای عملیاتی خاص است. وی گفت: اکنون سوال اصلی این است که چگونه ما تعداد زیادی از نیروهای امنیتی برای انجام عملیات های خاص در افغانستان آموزش دهیم، می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала