کشف دو قمر جدید مشتری

© Photo / NASA/JPLФотография южного полушария Юпитера, сделанная "Вояджером-2"
Фотография южного полушария Юпитера, сделанная Вояджером-2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سکوت شپارد سیاره شناس انستیتوت کارنگی یکجا با همکارانش دو قمر جدید مشتری را کشف کردند

نشریه Popular Mechanics مینویسد که اقمارS/2016 J 1   و  S/2017 J 1 برای اولین بار در سالهای 2016 و 2017 کشف شدند که قطر ایشان بیش از 2  کیلومتر نیست و مانند سایر اقمار برخلاف جهت حرکت شان چرخ می خورند.

این دو قمر تصادفی حین جستجوی سیارهX فرضی  کشف شد.

از سال 2000 تا 2003 جمعاٌ 46 قمر مشتری کشف گردید که با کشف بعدی و دو قمر جدید، جمعاً 69 قمر مشتری تا کنون کشف گردیده است.

قمر گانیمد 4. 5262کیلومتر قطر دارد و بزرگترین قمر در منظومه شمسی است. در حالی که بزرگتر از سیاره عطارد است، اما در حقیقت جهانی یخ زده است، بدین معنی که تنها نیمی از جرم عطارد را دارد. همچنین تنها قمر شناخته شده در منظومه شمسی است که میدان مغناطیسی دارد و به احتمال زیاد از طریق جریان همرفت در داخلش هسته ی آهن مذاب ایجاد شده است.

انیمد در درجه اول از سنگ سیلیکات و یخ آب تشکیل شده و به نظر می آید اقیانوسی از آب شور نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر زیر سطح گانیمد وجود داشته باشد — هر چند اروپا محتمل ترین نامزد برای این موضوع باقی مانده است. گانیمد دارای تعداد زیادی دهانه است که بسیاری از آنها از یخ پوشیده شده و دارای اکسیژن نازک است که شامل O، O2، و احتمالا O3(ازن) و برخی از هیدروژن اتمی میباشد.

کالیستو چهارمین و دورترین قمر گالیله ای است. با 8420٫6 کیلومتر قطر، دومین قمر بزرگ گالیله ای و سومین قمر بزرگ در منظومه شمسی است. کالیستو نام خود را از دختر کینگ آرکادیان، لیکائون و همراه شکارچی الهه آرتمیس گرفته است. متشکل از مقدار تقریبا برابری سنگ و یخ است، کم چگال ترین قمرهای گالیله ای بوده و تحقیقات نشان می دهد که کالیستو نیز ممکن است اقیانوس داخلی با عمقی بیش از 100 کیلومتر در زیر سطحش داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала