پسر قذاقی سیف الاسلام از زندان ازاد شد

© AP Photo / Ammar El-Darwishپسر قذاقی سیف الاسلام از زندان ازاد شد
پسر قذاقی سیف الاسلام از زندان ازاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیف الاسلام در حکومت سابق لیبیا، سمت رسمی نداشت اما در عمل، نفر دوم حکومت بود و از او به عنوان جانشین پدرش برای رهبری لیبیا یاد می شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از"العالم "عیسی الصغیر" معاون وزارت دادگستری حکومت انتقالی لیبیا از گروه شبه نظامی موسوم به "ابوبکر صدیق" که مسئولیت حمایت از سیف الاسلام در زندان را به عهده دارد، خواست وی را آزاد کند؛ وی در عین حال خاطرنشان کرد که این گروه، سیف الاسلام را در مکانی امن نگه داری می کند.
روسیا الیوم در گزارشی نوشت: معاون دادگستری لیبیا تاکید کرده است که براساس قانون عفو شماره 6 صادره در سال 2015، آزادی فرزند معمر قذافی امری ضروری است.
این مقام مسئول لیبیا خاطرنشان کرد که وزیر دادگستری سابق دولت انتقالی لیبیا نیز با ارسال نامه ای در چارچوب اجرای قانون عفو سال 2015 برای سازمان اصلاح و توانبخشی ناظر بر زندان ها در شهر الزنتان در غرب لیبیا، خوستار آزادی سیف الاسلام شده بود.
الصغیر در پایان بار دیگر خواهان آزادی سیف الاسلام قذافی و اعطای اجازه آزادی رفت و آمد حتی اعطای اجازه خروج از کشور به وی شد.
سیف‏ الاسلام فرزند اول قذافی از همسر دومش و متولد ۱۹۷۲ است.
سیف الاسلام در حکومت سابق لیبیا، سمت رسمی نداشت اما در عمل، نفر دوم حکومت بود و از او به عنوان جانشین پدرش برای رهبری لیبیا یاد می شد.
شخصیت سیف الاسلام همیشه از چهره‌های پر سروصدای لیبیا بوده است. سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های مطبوعاتی سیف الاسلام بعد از انقلاب لیبیا همیشه مورد توجه سیاستمداران و رسانه ها قرار گرفته بود.وی بعد از انقلاب لیبیا به دست انقلابیون بازداشت.
دادگاه طرابلس در جون ۲۰۱۵ میلادی به اتهامات متعددی از جمله کشتار معترضان در جریان "انقلاب فوریه" سوءاستفاده از قدرت، به طور غیابی حکم اعدام او را صادر کرده بود اما گروه‌هایی که سیف الاسلام را در الزنتان بازداشت کرده بودند به دلیل ترس از فرارش از تحویل دادن او خودداری کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала