منشی عمومی سازمان بدر: ما اجازه کنترول مرزها ی مان را به امریکایی ها نمی دهیم

© AFP 2023 / Delil Souleimanمنشی عمومی سازمان بدر: ما اجازه کنترول مرزها ی مان را به امریکایی ها نمی دهیم
منشی عمومی سازمان بدر: ما اجازه کنترول مرزها ی مان را به امریکایی ها نمی دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش سپوتنیک به نقل از تسنیم، «هادی العامری» منشی عمومی سازمان بدر در عراق، دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین»، تصریح کرد، نیروهای الحشد الشعبی از سه‌شنبه- امروز- عملیات پاکسازی مناطق مرزی با سوریه و نیز تسلط دوباره نیروهای عراقی بر سراسر مرزهای کشور به‌زودی آغاز خواهد شد.

هادی العامری، که از اصلی‌ترین فرماندهان الحشد الشعبی است، خاطرنشان کرد، قطع راه‌های امدادی داعش از سوریه در رسیدن (نیروهای عراقی) به مرزها سهیم بود.

وی تأکید کرد، الحشد الشعبی، داعش را هر کجا که باشد تحت تعقیب قرار خواهد داد ولی بدون هماهنگی با دمشق، هرگز وارد سوریه نخواهد شد. امنیت عراق بدون برقراری امنیت در سوریه تامین نخواهد شد و عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.

هادی العامری حاطرنشان کرد، رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای مشترک با سوریه به ارتش سوریه در پیشروی به سمت مرزها کمک خواهد کرد همان‌گونه که رسیدن ارتش سوریه به این مرزها به نیروهای عراقی در تحت کنترل درآوردن آن کمک خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تامین امنیت در عراق بدون نابود کردن داعش در سوریه امکان‌پذیر نیست، بر وجود تماس‌ها با دولت سوریه برای تسلط یافتن به مرزهای مشترک دو کشور و نابود کردن داعش در منطقه تأکید کرده گفت: «به آمریکایی‌ها اجازه کنترل بر مرزها را نخواهیم داد و ما این موضوع را به اطلاع آمریکایی‌ها رساندیم. به هیچ کشوری اجازه مداخله زمینی در خاک عراق را نخواهیم داد و آمریکایی‌ها از این موضوع نیز مطلع شده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد، در نشستی با «حیدر العبادی» صدر اعظم و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره موضوع کنترل کامل مرزهای مشترک با سوریه رایزنی شد و نخست‌وزیر خواستار ماندن بخشی از نیروهای الحشد الشعبی در مرزها به‌منظور پشتیبانی از نیروهای پلیس شد.

العامری با بیان این‌که تصمیم آزادسازی سرزمین عراق یک تصمیم عراقی است، افزود: «ما درباره آزادسازی عراق از کسی اجازه نخواهیم گرفت و توصیه کسی را نیز نخواهیم شنید. تمامی سرزمین عراق بدون اجازه گرفتن از کسی آزاد خواهد شد.»

این فرمانده الحشد الشعبی در ادامه افزود: «واشنگتن چه بخواهد یا نخواهد ما خاک عراق و مرزها را آزاد خواهیم کرد و به آمریکایی‌ها و هیچ کشور دیگری اجازه دخالت نخواهیم داد.»

وی تصریح کرد، بخشی از نیروهای الحشد الشعبی برای پشتیبانی از نیروهای ارتش، در مرزهای سوریه حضور خواهند داشت.

 وی  در ادامه این مصاحبه یادآور شد که ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا، تاکنون اقدام مناسبی در نبرد موصل نداشته بلکه کمک اندکی در این زمینه ارائه کرده است.

وی عنوان داشت، تمامی طرح‌های مربوط به تقسیم عراق دفن شده است و «ما به هیچ احدی اجاره تقسیم کشورمان را نخواهیم داد.»

العامری همچنین اعلام کرد، تمامی طرح‌های تقسیم سوریه نیز پایان یافته و ارتش سوریه برای برقراری امنیت باز خواهد گشت.

منشی عمومی سازمان بدر همچنین به کمیته مشترک روسیه، ایران، عراق و سوریه برای هماهنگی میان طرف‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: «ائتلاف‌ها و نتایج کنفرانس سران در ریاض موفقیت‌آمیز نخواهد بود.»

العامری گفت: «ما در محور مقاومت با افراط‌گرایی قرار گرفته‌ایم و برخی از کسانی که در ریاض جمع شدند، از تروریسم حمایت می‌کنند.»

فرمانده الحشد الشعبی در ادامه متذکر شد، استفاده گروه تروریستی داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی تعیین سرنوشت غرب موصل را به تاخیر انداخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала