یک میلیارد دالر سلاح امریکایی در عراق ناپدید شده است

© REUTERS / Jim Youngیک میلیارد دالر سلاح امریکایی در عراق ناپدید شده است
یک میلیارد دالر سلاح امریکایی در عراق ناپدید شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان عفو بین‌الملل هشدار می‌دهد که امکان دارد این سلاح و مهمات جنگی و همچنان تجهیزات صحی به دست داعش افتاده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اقتصادی فایننشیال تایمز، اردوی امریکا در نگهداری سلاح و مهمات جنگی به ارزش بیش از یک میلیارد دالر که در سالهای اخیر به عراق فرستاده شده بودند، ناکام بوده است، و امکان دارد این سلاح و مهمات به دست شورشیان داعش افتاده باشد.

سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرد که با استفاده از قانون آزادی اطلاعات در امریکا به نتایج دیوان محاسبات این کشور به حساب های پنتاگون در سال 2016 دسترسی یافته است.

عفو بین الملل از عدم وجود مدارکی دقیق درخصوص نحوه توزیع تسلیحات و تجهیزات ارسالی امریکا به عراق و همچنین مکان های انبار این سلاح ها خبرداد و تصریح کرد: "کوتاهی امریکا در کنترل توزیع اسلحه و تجهیزات داخل فرماندهی نظامی عراق ثابت شده است".

این نهاد بین المللی تاکید کرد که این مشکل جدیدی نیست، چرا که بررسی حساب های پنتاگون در سال 2015 نیز مشکلات مشابهی را نشان داده بود و پنتاگون متعهد شد که ورود تسلیحات به عراق را به شدت کنترل کند اما این مشکلات هنوز هم وجود دارند".

به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، کمک های نظامی به عراق از طریق صندوق "آموزش عراق و تجهیز صندوق" ارسال شده بود. این صندوق به منظور حمایت از نیروهای عراقی در مبارزه با تروریست های داعش، در سال 2015 سلاح و تجهیزات به ارزش بیش از 1.6 میلیارد دالر به عراق ارسال کرده است.

تنها در فاصله‌ی سالهای 2004 تا 2005، یک‌صد و هشتاد و پنج هزار سلاح خودکار، 170 هزار سلاح کمری، 215 هزار واسکت ضدمرمی و 140 هزار کلاه‌ایمنی به نیروهای امنیتی عراق تحویل شده است. تا به امروز 19.2 میلیارد دالر برای بازسازی اردوی عراق مصرف شده است که 2.8 میلیارد دالر آن ‌را سلاح و مهمات تشکیل می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала