ترامپ دوست دارد استیضاح شود و کنگره به ریاست اش پایان دهد

© AP Photo / Susan Walshترامپ دوست دارد استیضاح شود و کنگره به ریاست اش پایان دهد
ترامپ دوست دارد استیضاح شود و کنگره به ریاست اش پایان دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه امریکایی نوشت ترامپ خودش تمایلی شدیدی به استیضاح دارد و کنگره نیز باید راهی برای پایان اجتناب ناپذیر ریاست ترامپ در کاخ سفید پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه امریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال به تصویر کشیدن رئیس جمهوری است که تمایل شدیدی به استیضاح شدن دارد و به آمریکایی ها می گوید: لطفا مرا استیضاح کنید!

بر این اساس، کنگره آمریکا نیز باید این آرزوی ترامپ را برآورده کند و یا اینکه یک راه به مراتب سریع تر را انتخاب کند تا ریاست تراژدی — کمدی ترامپ در کاخ سفید را به پایان اجتناب ناپذیرش برساند.

یو اس ای تودی نوشت: اگر در این بین، هنوز مدارک غیر قابل انکار و اثبات کننده کاملی برای استیضاح ترامپ وجود ندارد، کافی است یکی دو روز صبر کنید تا این مدارک سریع تر از سرعت تیراندازی یک کلاشینکوف تمام اتوماتیک، برای ما فراهم شوند.

این روزنامه نوشت با نگاهی اجمالی به ذهنیت ترامپ از طریق توئیت های او، گرایش عصبی وار ترامپ به اظهارات ناگهانی و بی ملاحظه و جهل و نادانی بی امانش در زمینه سیاست، دولت و اصول بینادی کشور، نباید از شنیدن و دیدن تحولات اخیر در کاخ سفید شوکه شد.

هیچ کس جز فردی مثل ترامپ که به دنبال فرار از نتیجه است، در مصاحبه یک تلویزیون ملی اعتراف نمی کند که هنگام عزل «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی، به فکر پرونده طرح شده پیرامون روابط احتمالی ستاد انتخاباتی اش با روسیه بوده است و از کومی می خواهد تا به او وفادار بماند و تحقیق درباره روابط «مایک فلین» مشاور سابق امنیت ملی دوت ترامپ با روسیه را متوقف کند آن هم در شرایطی که روسای اف بی آی دوره ریاستی 10 ساله دارند و می توانند مستقل از روسای جمهور آمریکا فعالیت کنند.

این روزنامه نوشت که تنها، یک رئیس جمهور که نگاهش به در است (به فکر اخراج است)، با اخراج کومی و انتشار این توئیت که «بهتر است جیمز کومی قبل از اینکه شروع به افشاگری برای مطبوعات کند بداند که هیچ نواری از مکالمات ما وجود ندارد»، روح «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق آمریکا را (که او نیز دادستان ویژه رسیدگی به رسوایی واترگیت را برکنار کرد) احضار می کند.

تنها، کسی که هدفش عزل شدن از قدرت است، کومی را به خاطر روسیه اخراج می کند و بعد از آن، با مقامات ارشد روسی در دفتر کاری خود در کاخ سفید با  حضور عکاس روسی ها و در حالی که مطبوعات آمریکا را از حضور در این نشست منع کرده است، دیدار می کند و اطلاعات فوق محرمانه ای را درباره داعش در اختیار روسی ها قرار می دهد و با اشاره به اینکه کومی فردی خودسر و دیوانه است، به روسی ها محرمانه می گوید که اخراج رئیس اف بی آی، فشارها را از روی دوشش برداشته است.

*عربستان، سرچشمه کسانی است که ترامپ می خواهد آنها را از آمریکا دور نگه دارد

این روزنامه در ادامه به اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت عربستان سرچشمه افرادی است که ترامپ در تلاش است تا آنها را بیرون از آمریکا نگه دارد.

ترامپ بعد از عربستان راهی اسرائیل شد آن هم در حالی که گزارش ها نشان می دهد تل آویو منبع اطلاعات محرمانه ترامپ درباره داعش و سوریه بوده و این اطلاعات محرمانه را به روسی ها داده است.

ترامپ می خواهد به رم برود در حالیکه پاپ فرانسیس نشان داده است که علاقه ای به دیدن رئیس جمهور آمریکا ندارد. ترامپ در حالی قرار است در بروکسل با کشورهای عضو و رهبران ناتو دیدار کند که مطالب خوشایندی درباره ناتو بیان نکرده است.

*ترامپ برای لاف زنی باید یک شبکه تلویزیونی بخرد

یو اس ای تودی با اشاره به اینکه ترامپ به یک استراتژی خروج نیاز دارد و در حقیقت ممکن است به این نتیجه نیز برسد که لیاقتش استیضاح است، نوشت تنها گزینه مناسبی که به ذهن می رسد این است که یک نفر به این مرد (ترامپ) یک شبکه تلویزیونی بفروشد تا ترامپ بتواند در این شبکه، درباره بزرگی خود و آمریکا لاف بزند.

بر این اساس، ترامپ می تواند هر چقدر که می خواهد زنان زیبا را در این شبکه استخدام کند و هر محتوایی که می خواهد ارائه دهد و در هر تعداد نمایشی که می خواهد بدرخشد و تمام این کارها را می تواند مستقیما از برج ترامپ و یا عمارت اعیانی «مارالاگو» انجام دهد و اصلا مجبور نخواهد شد که خانه اش را ترک کند.
«تام نیکولاس» کارشناس روسی و استاد دانشکده « Naval Warr » با اشاره به خطرناک بودن توئیت های خام ترامپ که نشان دهنده افکار، احساسات و واکنش های او به شرایط استرس زا است و در اختیار تحلیلگران اطلاعاتی خارجی در سراسر جهان قرار می گیرد، می گوید که بر این باور است که توئیت های ترامپ در کنار مصاحبه های بی شمار و کنفرانس های خبری بی شمار او و همچنین اطلاعات افشا شده از رئیس جمهور آمریکا از طریق همکاران دستپاچه اش، صراحتا حاوی این پیام است: «من را از اینجا ببرید بیرون»!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала