امریکا در هنگام حمله به سوریه اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان را در نظر نگرفته بود

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПоследствия ракетного удара США по авиабазе "Шайрат" в Сирии
Последствия ракетного удара США по авиабазе Шайрат в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان دیده بان حقوق بشر (Human Rights Watch) بر این باور است که ارتش ایالات متحده امریکا اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در سوریه نگرفته بود.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان حقوق بشر بر این باور است که ارتش ایالات متحده امریکا اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان را در حمله 16 مارچ در حلب که در آن 38 نفر کشته شد، نگرفته بود. فعالان حقوق بشر به این نتیجه رسیده اند که نیروهای ایالات متحده امریکا در این حملات یک مسجد را هدف قرار دادند که در آن زمان مردم در حال نماز خواندن بودند و همچنان در این زمان در این مسجد سخنرانی در باره دین در حال برگزاری بود.

فدراسیون روسیه: از حملات آمریکا بر سوریه در آینده جلوگیری صورت گیرد - اسپوتنیک افغانستان
فدراسیون روسیه: از حملات آمریکا بر سوریه باید در آینده جلوگیری صورت گیرد

این سازمان می گوید:- "باید در این طور حملات هدف به طور درست تحلیل و تجزیه شود، تا تلفات به حداقل خود برسد".

در همین حال فعالان حقوق بشر تا اکنون هیچ مدرکی را پیدا نکرده اند که در زمان حمله امریکا بر مسجد در آن جا نشست اعضای «القاعده» و یا دیگر گروه های مسلح در حال برگزاری بوده باشد.

اوله سلوانگ نماینده دیده بان حقوق بشر گفت:- "مقامات ایالات متحده امریکا باید در این باره توضیح بدهند که چه چیزی سبب چنین اشتباه شده است. باید آنها پیش از حمله اقدامات لازم را در نظر بگیرند تا دوباره این عمل تکرار نشود".

پیش از این ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) که حوزه مسئولیت شرق میانه را به دوش دارد، اثابت بمب ها در اطراف مسجد را پذیرفته بود. در همین حال پنتاگون به نوبه خود گفته بود که هدف بمباردمان شده در نزدیکی مسجد قرار دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала