آمادگی آمریکا برای تجزیه سوریه

© Russian Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای تجزیه سوریه
آمادگی آمریکا برای تجزیه سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه الأخبار لبنان نوشت، موترهای زرهی آمریکا با هدف تقسیم جنوب سوریه وارد اردن شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الأخبار، گزارش‌ها نشان‌ می‌دهد که موترهای زرهی آمریکا وارد منطقه المفرق در اردن در مقابل ولایت درعای سوریه شده‌اند. نیروهای خاص اردنی و آمریکایی در مرزهای ولایت السویدا مستقر شده‌اند. منابع سوری معتقدند هدف از این امر جداسازی جنوب سوریه به منظور آمادگی برای ایجاد وضعیت فدرالی است.
به گفته این منبع به نقل از منابع آگاه، به تداوم نشست‌های امنیتی و نظامی با حضور فرماندهان گروه‌های مسلح و افسران آمریکایی برای مذاکره درخصوص این طرح‌ها اشاره کردند و افزودند: مدتی است مشخص شده نیروهای آمریکایی حضور خود را در پایگاه‌های هوایی اردن تقویت می‌کنند.
این منابع عنوان داشتند، پیش از آغاز تحرکات نیروهای اردنی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که مورد حمایت آمریکا هستند، گروه‌های مسلح وارد جنگ بزرگی علیه ارتش سوریه خواهند شد که هدف از آن تقسیم جنوب و جدا کردن این بخش از کشور سوریه است.
با آغاز تحرکات نظامی، واشنگتن طرح انتقال هواپیماهای خود برای انجام عملیات هلی‌برن در پشت خطوط ارتش سوریه را بررسی می‌کند تا مسیرهای پشتیابی ارتش سوریه قطع و این مناطق محاصره شوند.
طبق اطلاعات ارتش و هم پیمانان آن، دشمنان به دنبال انجام عملیات هلی برن در مناطق شرق السویداء و نزدیک شهرک خربه غزاله برای بستن جاده بین‌المللی میان دمشق و السویدا و درعا هستند.
این منابع اظهار داشتند، گروه‌های جنوبی در تدارک حمله بزرگی در شهر درعا از چند محور از منطقه المنشیه هستند. حرکات نظامی از منطقه نصیب و طفس از این عملیات پشتیبانی می‌کند. آنها همچنین کار وارد کردن عناصر و تسلیحات از مسیر جدیدی را آغاز کردند که از روستایی در نزدیک شهر اردنی الرمثا به سمت جاده السد و از آنجا به سمت طفس و روستاهای مجاوره درعا و نیز از روستای الطره اردن به سمت روستاهای اطراف شهر درعا امتداد می‌یابد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала