آمادگی بانک جهانی جهت سرمایه گذاری در بخش توسعه شهری افغانستان

© Sputnik / Zuhal Sarhadآمادگی بانگ جهانی جهت سرمایه گذاری در بخش توسعه شهری افغانستان
آمادگی بانگ جهانی جهت سرمایه گذاری در بخش توسعه شهری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بانک جهانی از آمادگی این سازمان برای سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دالری در بخش توسعه شهری افغانستان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری آوا ٬ سید سعادت منصور نادری وزیر شهرسازی و مسکن که طی یک سفر رسمی به منظور هماهنگی با بانک جهانی به ایالات متحده امریکا رفته است در نشستی با مقامات بلندپایه این سازمان مالی جهانی در مورد حمایت حکومت افغانستان به ویژه رییس جمهور کشور از سکتور شهری سخن گفت و خاطرنشان ساخت: بر اساس اعتماد و سپردن امور به اهل فن٬ تمامی امورساختمانی دولت و بازسازی آبدات تاریخی،مساجد و مقبره ها به این وزارت واگذار شده است.

خانم انا ولنستاین رییس عمومی عملیاتی بانک جهانی در بخش شهرها و دهات گفت: شهرها مولد اقتصاد هستند پس دولت ها باید به شهر ها توجه خاص داشته باشند.

خانم انا در اخیر تعهد بانک جهانی را در راستای حمایت از سکتور شهری اعلام نمود و گفت: بانک جهانی می خواهد تا سهم بیشتری در برنامه های سکتور شهری داشته باشد.

همچنان وی در این سفر با روسای منطقوی بانک جهانی ملاقات نموده و روی پروژه حمایت از انکشاف شهرهای افغانستان بحث و گفتگو نمود.

روسای منطقوی بانک جهانی در مورد امضای قرارداد ۲۰ میلیون دالری پروژه حمایت از انکشاف شهر ها با این وزارت بحث نموده گفتند: بانک جهانی آماده است تا ۲۰۰ میلیون دالر دیگر را جهت توسعه پایدار شهرها با سکتور شهری افغانستان که در راس آن وزارت شهرسازی و مسکن قراردارد، همکاری نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала