وزارت دفاع: برای دفاع در برابر پاکستان آمادگی کامل داریم

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع: برای دفاع در برابر پاکستان آمادگی کامل داریم
وزارت دفاع: برای دفاع در برابر پاکستان آمادگی کامل داریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که برای پاسخ‌گویی به حملات راکتی نظامیان پاکستانی به داخل خاک افغانستان، آمادگی کامل دارد.

جنرال قدم‌شاه شهیم رییس ستاد ارتش افغانستان، می‌گوید که وزارت دفاع برای پاسخ دادن به حملات راکتی پاکستان منتظر نتیجه تلاش‌های دیپلوماتیک برای حل این موضوع است. آقای شهیم امروز در یک کنفرانس خبری گفت: «ما از طریق مراجع دیپلوماتیک، سفیر ما در پاکستان و همچنان سفیر پاکستان در کابل، نگرانی خود را شریک ساخته‌ایم و ما برای بخاطر دفاع از افغانستان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم تا داخل خاک افغانستان شود. اگر یک نفر سرباز زنده باشد مردم افغانستان مطمین باشند که توسط هیچ بیگانه‌ی نه پاکستان و هیچ بیگانه دیگر انشاالله اشغال شده نمی‌تواند.» این مقام وزارت دفاع هم‌چنین تاکید کرد: «در برابر حملات راکتی بعد از جواب مراجع دیپلوماتیک، ما آمادگی کامل داریم تا از این سرزمین دفاع بکنیم.»
این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بعد از ظهر روز گذشته، وزارت امور خارجه افغانستان ابرابر حسین سفیر پاکستان در کابل را به این وزارت احضار کرده و اعتراض شدید خود را نسبت به ادامه‌ی حملات راکتی پاکستان به داخل خاک افغانستان بیان داشته است.
پس از حمله تروریستی روز پنج‌شنبه گذشته در ایالت سند پاکستان، روابط میان افغانستان و پاکستان بیشتر تیره‌ شده است. این حمله که در یک زیارتگاه صوفیان پاکستانی صورت گرفت، در آن نزدیک به هشتاد نفر کشته و دو‌صد و پنجاه تن دیگر زخمی شدند.
بدنبال این حمله، مقام‌های پاکستانی اعلام کردند که هفت و شش تروریست در خاک افغانستان پنهان شده‌اند. این مقام‌ها از افغانستان خواسته تا این تروریستان را به پاکستان تحویل دهد.
اما دولت افغانستان حضور این تروریستان را رد کرده می‌گوید که افغانستان از تروریزم به عنوان ابزار استفاده نمی‌کند. دولت افغانستان از پاکستان خواسته تا برای از بین بردن تهدیدهای تروریستی، با این گروه‌ها بدون تفکیک مبارزه داشته باشد.
دولت افغانستان معتقد است که پاکستان از تروریزم به عنوان ابزار استفاده می‌کند و در مبارزه شان علیه گروه‌های تروریستی، تفاوت قایل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала