امریکا در افغانستان نه پیروز و نه بازنده خواهد شد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteامریکا در افغانستان نه پیروز و نه بازنده خواهد شد
امریکا در افغانستان نه پیروز و نه بازنده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور ارشد و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد که باید استراتژی جنگ در افغانستان تغییر کند زیرا کشورش در این جنگ نه پیروز و نه بازنده خواهد شد.

به گزارش سپوتنیک به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرکزاری سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که کشورش برای مبارزه در افغانستان احتمالا به سربازان بیشتری نیاز دارد.

وی اظهار داشت که استراتژی جنگی آمریکا در افغانستان لازم است تا تغییر کند.

مک کین تصریح کرد که به سربازان بیشتری در افغانستان نیاز داریم که با ماموریت نظامی در این کشور مطابقت داشته باشند.

سناتور ارشد جمهوریخواه خاطرنشان کرد که آمریکا در جنگ افغانستان نه برنده و نه هم بازنده خواهد شد.

وی بار دیگر شبکه حقانی را چالش بزرگی برای ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان دانست.

از سوی دیگر، «حمدالله محب» سفیر دولت کابل در آمریکا اظهار داشت که صحبت‌های ابتدایی با مقامات دولت جدید آمریکا صورت گرفته است و خوشبینی‌هایی نیز وجود دارد که حمایت‌های نظامی و اقتصادی آمریکا از افغانستان افزایش یابد.

این در حالی است که فرمانده فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی چند ماه قبل نیز اعلام کرده بود که آمریکا به دلیل سرمایه گذاری هنگفت در افغانستان احتمالا حضور نظامی دائمی در این کشور خواهد داشت.

با این حال برخی از رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته از اعزام بیشتر نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا به افغانستان خبر داده بودند.

«آسوشیتدپرس»، پیش از این در گزارشی نوشته بود که مشخص شدن آمار دقیق تعداد نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی از جمله افغانستان همیشه کار آسانی نبوده است، زیرا واحدهای نظامی آمریکایی همیشه در حال جابجایی و خروج و جایگزینی هستند و رهبران نظامی آمریکا تمایلی برای افشای تعداد دقیق نیروهایشان به خصوص نیروهای عملیات ویژه در مناطق جنگی مانند افغانستان ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала