اخطار امریکا و کوریائی جنوبی به کوریائی شمالی

© REUTERS / Kim Hong-Ji مانورهای کوریای جنوبی و امریکا
مانورهای کوریای جنوبی و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بلندپایه نظامی آمریکا و کوریائی جنوبی درخصوص ادامه هرگونه آزمایش هسته ای و یا راکتی جدید به کوریا شمالی اخطار دادند.

طبق گزارش آژانس مهر به نقل از پاسیفیک دیلی نیوز، کوریا جنوبی و آمریکا مشترکاً به کوریا شمالی هشدار دادند.

جنرال بلندپایه آمریکائیِ مسئول نیروهای این کشور در کوریا جنوبی امروز طی دیدار با مقام ارشد نظامی سئول در «گوآم» درباره ادامه هرگونه آزمایش هسته ای و راکتی جدید به کوریا شمالی هشدار داد.

ژنرال «سان جین لی» (Sun Jin Lee) رئیس ستاد مشترک ارتش کوریا جنوبی امروز در این دیدار از جامعه جهانی خواست تا از تمامی گزینه های ممکن علیه کوریا شمالی حمایت کنند.

جنرال «وین سِنت کِی بروکس» (Vincent K. Brooks) مسئول نیروهای نظامی آمریکا در کوریا جنوبی نیز در این دیدار تأکید کرد که سلاح های آمریکائی مستقر در «گوآم» چه به صورت موقت و یا دائمی، در صورت ضرورت باشد، می تواند در کنار سایر توانمند ی های آمریکا علیه کوریا شمالی مورداستفاده قرار کیرند.

گفتنه میشود، خبرگزاری مرکزی کوریا شمالی (KCNA) نهم سپتامبر سال جاری اعلام کرده بود: آزمایش کوریا شمالی اجازه دستیابی به پتانسیال توان هسته ای و ویژگی های یک سرگلوله هسته ای استاندارد که از توان نصب بر راکت های راهبردی بالستیک برخوردار باشد را به این کشور داده است.

این در حالی است که مذاکرات شش جانبه درباره برنامه هسته ای کوریا شمالی در سال 2009 با کارشکنی های متعدد آمریکا به شکست انجامید.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала