حکم ممنوعیت فعالیت بنیاد خیریه ترامپ صادر شد

© REUTERS / Dominick Reuter دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا
دونالد ترامپ نامزد مقام ریاست جمهوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این حکم آمده است بنیاد ترامپ به دلیل مشکل ثبتی و شفاف نبودن صورت‌حسابهای مالی تا اطلاع ثانوی مجاز به جمع‌آوری کمک‌های مالی نیست.

ستره محکمه نیویارک با صدور حکمی، بنیاد خیریه دونالد ترامپ — نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا — را به دلیل "پیروی نکردن از قوانین حاکم بر موسسات خیریه" ممنوع الفعالیت کرد. در این حکم آمده است بنیاد ترامپ به دلیل مشکل ثبتی و شفاف نبودن صورت‌حسابهای مالی تا اطلاع ثانوی مجاز به جمع‌آوری کمک‌های مالی نیست.
جیمز شیهان — رئیس دایره رسیدگی به تخلفات موسسات خیریه محکمه نیویارک این حکم را امضا کرده است. بر اساس قوانین نیویارک، تمام مؤسساتی که عایدات آنها از محل جمع‌آوری کمک‌های مالی مردم بیش از 25 هزار دالر در سال است، باید تابع قوانین حاکم بر موسسات خیریه بوده و به ارائه گزارشهای مالی سالانه بپردازند. 

Hillary Clinton and Donald Trump - اسپوتنیک افغانستان
واکنش طالبان به مناظره‌ی تلویزیونی کلینتن و ترامپ

اریک شنیدرمن ریس محکمه نیویارک اواخر ماه گذشته با طرح شبهاتی درمورد قانونی بودن فعالیت‌های بنیاد ترامپ و سوءاستفاده‌های شخصی وی از عایدات این بنیاد در رسانه‌ها، دستور آغاز تحقیقات قضایی علیه آن را صادر کرد.
چندی پیش رسانه‌های امریکایی گزارش دادند ترامپ از طریق بنیاد خود به یک گروه سیاسی نزدیک به «پام بوندی» ریس محکمه فلوریدا آن هم درست در زمانی که بوندی در حال تصمیم‌گیری در مورد آغاز تحقیقات قضایی علیه دانشگاه او به اتهام کلاهبرداری بود، 25 هزار دلار کمک کرده است. 
Кандидат в президенты США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
نیویورک تایمز: ترامپ به علت زیان می توانست 18 سال مالیات پرداخت نکند
این کمک مالی در حالی از سوی بنیاد ترامپ به گروه سیاسی مذکور اهدا شد که قوانین فدرال آمریکا کمک موسسات خیریه به گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی را اکیداً ممنوع کرده‌اند.

ستاد انتخاباتی ترامپ پس از انتشار این خبر، شنیدرمن را به دلیل حمایت از نامزدی هیلاری کلینتن — نامزد انتخاباتی حزب دموکرات — به خدمت به منافع سیاسی دموکرات‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا متهم کرد.
ترامپ تا این لحظه درباره ممنوع الفعالیت شدن بنیاد خیریه خود اظهارنظر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала