مشکل ترافیکی در کابل حل خواهد شد

© Photo / ارگمشکل ترافیکی در کابل حل خواهد شد
مشکل ترافیکی در کابل حل خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: شهرداری کابل با امضای چهار قرارداد همکاری با یک شرکت معتبر بین‌‌المللی، نسبت به حل مشکلات ترافیکی در شهر کابل ابراز امیدواری کرده است.

این قراردادها امروز میان مسوولان شهرداری کابل و شرکت «خطیب و علمی» در ارگ ریاست جمهوری با حضور اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان به امضا رسید.

عبدالله حبیب‌زی سرپرست شهرداری کابل، می‌گوید که این قراردادها شامل احداث ۱۱۱ کیلومتر سیستم بس‌های شهری در مسیر‌های مزدحم شهر کابل، آموزش علمی کادرهای شهرداری کابل، مطالعات دیزاین بیش از ۲۰ کیلومتر جاده‌ این شهر، دیزاین دوباره تقاطع‌های مزدحم، احداث زیربناها و مدیریت پایدار آب‌های سطحی، سرسبزی و زیبایی شهر کابل، بازنگری و دیزاین بلند منزل‌ها و همچنین دیزاین و نظارت از پروژه‌ها می‌باشد.

سرپرست شهرداری کابل که امروز در مراسم امضای این چهار قرارداد صحبت می‌کرد، افزود که با تطبیق این پروژه‌ها و برنامه‌ها، مشکل ازدحام ترافیکی در شهر کابل حل و از ضایع شدن وقت مردم جلوگیری می‌شود. به گفته او، مردم به خدمات ترانسپورتی شهری بهتری دسترسی پیدا خواهند و همچنین آلودگی هوا و سیلاب‌های شهر کابل کاهش می‌یابد.

سرپرست شهرداری کابل افزود که براساس این قردادها دریای کابل نیز از وجود کثافات پاک شده و بازسازی می‌گردد. به گفته او، برای بیشتر از صد هزار فامیل هم زمینه اشتغال مساعد و حاکمیت قانون ترافیک بیشتر می‌شود.

عبدالله حبیب‌زی گفت که از آب‌های باران نیز به عنوان سرمایه استفاده و کثافات جامد به گونه معیاری جمع‌آوری و انتقال داده خواهد شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала