ورود حدود 200 طالب از پاکستان به بدخشان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت بدخشان از ورود صدهاتن از افراد گروه طالبان از خاک پاکستان به این ولایت و پیوستن‌شان به خط نبرد با نیروهای امنیتی خبر می‌دهند.

احمد فیصل بیک‌زاد، والی ولایت بدخشان گفته‌است حدود ۲۰۰ تن از افراد گروه طالبان از چترال پاکستان وارد خاک افغانستان شده‌اند.

آقای بیک‌زاد گفته‌است این طالبان از طریق کوتل توپ‌خانه وارد بدخشان گردیده و به ۱۸۰۰ طالب دیگر در این ولایت ملحق شده‌اند.

این در حالی‌ست که سال گذشته نیز والی نام‌نهاد گروه طالبان با ۵۰ تن از افرادش وارد بدخشان گردید که منجر به بدترشدن وضعیت امنیتی و سقوط برخی از ولسوالی‌ها در این ولایت گردید.

سال گذشته گلالی اکبری، نمایندۀ مردم بدخشان در مجلس سنا از ورود مولوی فصیح‌الدین، والی نام‌نهاد طالبان برای ولایت بدخشان از راه توپ‌خانه به این ولایت خبر داد اما هیچ واکنش جدی از سوی حکومت صورت نگرفت و حتا حضور او منجر به سقوط کامل ولسوالی وردوج گردید.

از سویی، سال گذشته زمانی که آقای بیک‌زاد به عنوان والی بدخشان تعیین گردید هشدار داد که طالبان باید این ولایت را ترک گویند در غیر آن به گورستان‌شان تبدیل خواهد شد.

اما هیچ اقدامی علیه این گروه صورت نگرفت و پس از سفر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی به بدخشان و وعده‌هایش به مردم این ولایت نیز اقدام نظامی در برابر طالبان صورت نگرفت.

مقام‌های بدخشان در فصل زمستان از آغاز عملیات گسترده در برابر طالبان در ولسوالی وردوج و شماری از بخش‌های دیگر خبر دادند اما از عملیات تا هنوز خبری نیست.

در این حال باشند‌گان بدخشان می‌گویند تهدیدها بالای ولسوالی بهارک، که سال گذشته یک‌بار سقوط کرده بود دوباره آغاز یافته و حتا یک روز پیش درگیریی میان نیروهای امنیتی و طالبان در این ولسوالی صورت گرفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала